Pressearbeit bei EVVA

Press

Aktuella pressmeddelanden, gratis bilder och ytterligare tjänster – på våra pressidor hittar du en mängd information för att kunna rapportera om EVVA.

Mag. Maria Nekham

PR och företagskommunikation

EVVA Sicherheitstechnologie GmbH
Wienerbergstrasse 59-65 | 1120 Wien | Österrike
T +43 1 81165 1132 | F +43 1 81165 1016
m.nekham(at)evva.com

EVVA är ett österrikiskt familjeföretag och en av Europas ledande tillverkare av mekaniska och elektroniska tillträdeslösningar. Vi erbjuder integrerade helhetslösningar som passar de mest varierande säkerhetsbehoven.

Etableringsår:

1919

VD:

Mag. Stefan Ehrlich-Adám

Anställda:

ca 790 över hela Europa, varav 480 i Österrike

Huvudkontor och viktigaste produktionsanläggning:

Wienerbergstrasse 59–65, 1120 Wien

Dotterbolag och andelar i företag i Europa:

Österrike, Tyskland, Schweiz, Danmark, Italien, Spanien, Nederländerna, Belgien, Tjeckien, Slovakien, Polen, Sverige.

EVVA finns även representerad med återförsäljare i Albanien, Australien, Bosnien och Hercegovina, Bulgarien, Finland, Georgien, Grekland, Storbritannien, Irland, Island, Japan, Kazakstan, Kirgizistan, Libanon, Litauen, Luxemburg, Malaysia, Moldavien, Montenegro, Norge, Oman, Panama, Portugal, Puerto Rico, Rumänien, Ryssland, Serbien, Singapore, Slovenien, Thailand, Ukraina, Förenade Arabemiraten, Cypern.

Produktkategorier:

• Mekaniska låssystem
  • Elektroniska tillträdeslösningar
  • Kompletterande säkerhetsanordningar

Lösningar för:

• Bostadshus och lägenheter
  • Kommunalägda bostäder
  • Hotell- och cateringföretag
  • Kontorsbyggnader
  • Grossist- och detaljhandelsbyggnader
  • Infrastrukturanläggningar
  • Industribyggnader
  • Utbildningslokaler
  • Kultur- och fritidsanläggningar
  • Hälsovårdinrättningar
  • Privata hus och lägenheter

Utmärkelser:

• TRIGOS-priset 2012
  • Kvalitetsstyrningssystem ISO 9001 – det första europeiska företaget inom branschen att certifieras 1993
  • Öko Business Award – för den modulära designen på cylinderlåsen.
  • Ökoprofit-Auszeichnung der Stadt Wien – utmärkelse från staden Wien för förstklassig miljöhantering sex år på rad
  • Trigos Award – för enastående hållbara framgångar
  • Leonardo Award – för bästaa utomationslösningar

Pressbilder

Som en service till våra mediapartner tillhandahåller vi pressbilder för nedladdning. Bilder med en upplösning på 300 dpi, lämpar sig för utskrift. För webbsidor finns bilder för nedladdning med skärmupplösning (72 dpi).

Pressefotos
Gunther_Glawar_CDO_EVVA.jpg Gunther_Glawar_CDO_EVVA.jpg JPG, 1.1 MB Nicole_Ehrlich-Adam_CPO_EVVA.jpg Nicole_Ehrlich-Adam_CPO_EVVA.jpg JPG, 1.1 MB Johann_Notbauer_CTO_EVVA.jpg Johann_Notbauer_CTO_EVVA.jpg JPG, 1,005.6 KB Christian_Schuckert_CFO_EVVA.jpg Christian_Schuckert_CFO_EVVA.jpg JPG, 1.2 MB Stefan_Ehrlich-Adam_CEO_EVVA.jpg Stefan_Ehrlich-Adam_CEO_EVVA.jpg JPG, 1.1 MB Stefan_und_Nicole_Ehrlich-Adam_EVVA.jpg Stefan_und_Nicole_Ehrlich-Adam_EVVA.jpg JPG, 1.4 MB Anders_Karlemark_CEO_EVVA_Scandinavia_AB.jpg Anders_Karlemark_CEO_EVVA_Scandinavia_AB.jpg JPG, 4.8 MB EVVA_Production_Vienna_10.jpg EVVA_Production_Vienna_10.jpg JPG, 27.8 MB ICS_Door.jpg ICS_Door.jpg JPG, 34.7 MB 4KS_Key_front.jpg 4KS_Key_front.jpg JPG, 2.2 MB 4KS_Image.jpg 4KS_Image.jpg JPG, 16.5 MB 4KS_Key_diagonal.jpg 4KS_Key_diagonal.jpg JPG, 1.3 MB 4KS_Door.jpg 4KS_Door.jpg JPG, 21.2 MB ICS_Key_front.jpg ICS_Key_front.jpg JPG, 579.3 KB ICS_Key_diagonal.jpg ICS_Key_diagonal.jpg JPG, 548.5 KB ICS_Image.jpg ICS_Image.jpg JPG, 17.8 MB Airkey_Cylinder_SKA_side_view.jpg Airkey_Cylinder_SKA_side_view.jpg JPG, 1.7 MB MCS_Key_diagonal.jpg MCS_Key_diagonal.jpg JPG, 6.4 MB ICS_Cylinder_SKA_cut.jpg ICS_Cylinder_SKA_cut.jpg JPG, 337.1 KB ICS_Cylinder_SKA_TAF.jpg ICS_Cylinder_SKA_TAF.jpg JPG, 900.3 KB EPS_Door.jpg EPS_Door.jpg JPG, 21.5 MB EPS_Image.jpg EPS_Image.jpg JPG, 14.6 MB 4KS_Cylinder_Key_SKA_diagonal.jpg 4KS_Cylinder_Key_SKA_diagonal.jpg JPG, 4.9 MB EPS_Cylinder_Key_SKA_Side_2021.jpg EPS_Cylinder_Key_SKA_Side_2021.jpg JPG, 250.6 KB EPS_Key_Diagonal_2021.jpg EPS_Key_Diagonal_2021.jpg JPG, 3.3 MB EPS_Key_Front_2021.jpg EPS_Key_Front_2021.jpg JPG, 1.5 MB MCS_Door.jpg MCS_Door.jpg JPG, 32.9 MB MCS_Image.jpg MCS_Image.jpg JPG, 14.6 MB EVVA_Production_Vienna_1.jpg EVVA_Production_Vienna_1.jpg JPG, 4.9 MB EVVA_Production_Vienna_8.jpg EVVA_Production_Vienna_8.jpg JPG, 25.4 MB EVVA_Production_Vienna_2.jpg EVVA_Production_Vienna_2.jpg JPG, 5.8 MB EVVA_Production_Vienna_3.jpg EVVA_Production_Vienna_3.jpg JPG, 6.6 MB EVVA_Production_Vienna_7.jpg EVVA_Production_Vienna_7.jpg JPG, 21.2 MB EVVA_Production_Vienna_9.jpg EVVA_Production_Vienna_9.jpg JPG, 25.9 MB EVVA_Production_Vienna_4.jpg EVVA_Production_Vienna_4.jpg JPG, 19.9 MB EVVA_Production_Vienna_5.jpg EVVA_Production_Vienna_5.jpg JPG, 29.7 MB EVVA_Production_Vienna_6.jpg EVVA_Production_Vienna_6.jpg JPG, 28.7 MB EVVA_Logo_4C_2018.png EVVA_Logo_4C_2018.png PNG, 11.6 KB MCS_Key_front.jpg MCS_Key_front.jpg JPG, 1.4 MB EVVA_Logo_3C_2018.jpg EVVA_Logo_3C_2018.jpg JPG, 680.7 KB AirKey_Image.jpg AirKey_Image.jpg JPG, 7.3 MB AirKey_Cylinder_diagonal.jpg AirKey_Cylinder_diagonal.jpg JPG, 2.3 MB AirKey_Cylinder_Design_Key_side_view.jpg AirKey_Cylinder_Design_Key_side_view.jpg JPG, 3.3 MB AirKey_Components.jpg AirKey_Components.jpg JPG, 1.3 MB AirKey_Image_Smartphone.jpg AirKey_Image_Smartphone.jpg JPG, 16.4 MB EVVA_Sweden.jpg EVVA_Sweden.jpg JPG, 2.8 MB MCS_Cylinder_Key_Europrofil_diagonal.jpg MCS_Cylinder_Key_Europrofil_diagonal.jpg JPG, 1.4 MB AirKey_Padlock.jpg AirKey_Padlock.jpg JPG, 15.4 MB

Använd kontaktformuläret eller mejla oss direkt på
sverige(at)evva.com